Учебник Spotlight 6. Student’s Book. Страница 92

Страница 92 — Учебник Spotlight 6. Student’s Book

1. The sentences are from the following dialogue. Which belong to the host/customer? What does the customer want? Listen and check. — Эти предложения из диалога. Какие предложения принадлежат хозяину, а какие покупателю? Что покупатель хочет? Послушай и проверь.

  • I’d like to book a table, please.
  • When would you like it for?
  • For how many people?
  • We’ll be four.
  • For tomorrow evening, at 9:00 pm. (в аудиозаписи говорится For Thursday evening, at 7:00 pm)
  • Could I also have a contact number?
  • What name should I book it under?
  • You’re welcome.

Ответы:

  • Host: «When would you like it for?»; «For how many people?»; «Could I also have a contact number?»; «What name should I book it under?» — «На какую дату вы хотели бы сделать заказ?», «На сколько человек?», «Можно мне также ваш телефонный номер для контакта?», «На чье имя забронировать столик?».
  • Customer: «I’d like to book a table, please.»; «We’ll be four.»; «For tomorrow evening, at 9.00 pm.»; «You’re welcome.» — «Я хотел бы заказать столик», «Нас будет четверо», «На завтрашний вечер, на 21.00», «Пожалуйста».

The customer wants to book a table. — Покупатель хочет заказать столик

2. Read the dialogue and complete the notes in your notebook. — Прочитай диалог и дополни заметки в тетради.

Учебник Spotlight 6. Student’s Book. Страница 92

  • Customer: Hello. I’d like to book a table, please. — Здравствуйте. Я хотел бы заказать столик.
  • Host: Certainly. When would you like it for? — Конечно. На какую дату вы хотели бы сделать заказ?
  • Customer: For Thursday evening, at 7:00 pm. — На четверг 7.00 часов вечера.
  • Host: Thursday evening, March 25. For how many people?  — Четверг, вечер, 25 марта. На сколько человек?
  • Customer: We’ll be four — two children. — Нас будет четверо — двое детей
  • Host: Certainly, sir. What name should I book it under?  — Конечно, сэр. На чье имя забронировать столик?
  • Customer: Stephens. That is S-T-E-P-H-E-N-S. — Стефенс
  • Host: Stephens, right. Could I also have a contact number?  — Стефенс, хорошо. Можно мне еще ваш телефонный номер для контакта?
  • Customer: Sure, it’s 5698477. — Конечно, 5698477
  • Host: So that’s a table for four for Thursday evening, March 25th at seven. Thank you, Mr Stephens.  — Так, столик на четверых на вечер четверга, 25 марта в семь часов вечера. Спасибо, мистер Стефенс.
  • Customer: You’re welcome. — Пожалуйста

Ответы:

  1. Stephens;
  2. 5698477;
  3. 4;
  4. Thursday;
  5. 7.00 pm

3. Portfolio: It’s your father’s birthday next Tuesday. You and your brother/sister are planning a surprise dinner party at a famous restaurant. Make a phone call to reserve a table. In pairs, take the roles of a customer and a waiter and act out the dialogue. Record yourselves. — Портфолио: у вашего отца день рождения в следующий вторник. Вы и ваш брат/сестра собираетесь устроить сюрприз: праздничный обед в известном ресторане. Позвоните, чтобы заказать столик. Ра­ботайте в парах. Выберите роли клиента и администратора и разыграйте диалог.

Возможный ответ:

  • A: Hello, it’s my father’s birthday, so I’d like to book a table in your restaurant, please. — Здравствуйте, на день рождения моего отца мы хотели бы заказать столик в вашем ресторане.
  • B: Certainly. When would you like it for? — Конечно. На какую дату вы хотели бы заказать столик?
  • A: For next Saturday evening, at 7:00 pm. — На следующую субботу, на 19.00
  • B: Saturday evening, April 25. For how many people? — Вечер субботы, 25 апреля. На сколько человек?
  • A: We’ll be four. — Нас будет четверо.
  • B: What name should I book it under? — На чье имя сделать заказ?
  • A: Aliev. That is A-L-I-E-V. — Алиев.
  • B: Aliev, right. Could I also have a contact number? — Алиев, правильно. Можно мне ваш телефонный номер для контакта.
  • A: Sure, it’s 234-56-78. — Конечно, 234-56-78
  • B: So that’s a table for four for Saturday evening, April 25 at 7 pm. Thank you, Mr Aliev. — Так, столик на четверых на вечер субботы, 25 апреля на 19.00. Спасибо мистер Алиев

4. Copy the table in your notebook. Listen and tick (√). Listen again and repeat. — Скопируй таблицу в тетрадь. Послушай и отметь галочкой. Послушай снова и повтори

Учебник Spotlight 6. Student’s Book. Страница 92

Ответы:

  • /æ/: as, bag, cat, mad
  • /Ʌ/: us, bug, cut, mud