Рабочая тетрадь Spotlight 6. Workbook. Страница 6
Страница 6 – ГДЗ к рабочей тетради Spotlight 6. Workbook
1b. Who are you? — Кто ты?
1. Fill in the missing information: • Secondary School • Claredon Road • 6SD • Brockson — Дополни пропущенную информацию: Средняя школа, Кларедон роад, 6SD, Броксон
Ответы:
- Surname: 1) Brockson
- Name: Matthew
- Age: 15
- Home address: 18, 2) Claredon Road, Leeds
- Postcode: LS10 3) 6SD
- Telephone number: 01132450308
- Class: 9y1
- School: Abbey Grange 4) Secondary School.
- Card number: AG 3184
2. Complete the exchanges using the phrases and sentences below. — Дополните выражения, используя фразы и выражения ниже
• How do you spell • I’m from Russia • I’m Russian • It’s 235 4370 • What’s your full • It’s SN3 5MN • It’s 35, Arrow Street • How can I help you
Ответы:
- A: What’s your full name? — Какое ваше полное имя?
B: It’s Anna Shipova. — Анна Шипова - A: How do you spell your surname? — Как пишется ваша фамилия?
B: It’s S-H-I-P-O-V-A. - A: What nationality are you? — Какая ваша национальность?
B: I’m Russian — Я русская - A: Where are you from? — Откуда вы?
B: I’m from Russia. — Я из России - A: What’s your phone number? — Какой ваш номер телефона?
B: It’s 2354370 - A: What’s your postcode? — Какой почтовый индекс?
B: It’s SN3 5MN. - A: What’s your address? — Какой ваш адрес?
B: It’s 35, Arrow Street. — Арроу стрит, 35 - A: How can I help you? — Чем могу помочь?
B: I’d like to join the sports club. — Я хотела бы вступить в спортивный клуб.
3. Fill in the correct possessive pronoun. — Вставьте правильное притяжательное местоимение
Ответы:
- «Whose is this? Is it yours?» — Чье это? Это ваше?
Yes, it’s my pencil.» — Да, это мой карандаш. - This is our house. It is ours. — Это наш дом. Он наш.
- Are these her muffins? — Это её маффины?
Yes, they are hers — Да, они её. - Is this your bike? — Это твой велосипед?
No, it’s my brother’s. It’s his. — Нет, он моего брата. Он его. - Don’t eat the biscuit, it’s mine. — Не ешь печенье. Оно моё.
- Whose dirty shoes are these? — Чьи эти грязные ботинки?
They are the children’s. They are theirs. — Они детей. Они их.
4. Listen and tick (√) the correct answer. — Послушайте и отметьте галочкой правильный ответ.
- How old is Mark? — Сколько лет Марку?
Mark: So, how old is your dad, John? — Так, сколько лет твоему отцу, Джон?
John: I think he’s 50. How old is your dad, Mark? — Думаю, ему 50 лет. А сколько твоему, Марк?
Mark: I’m not sure, but I think he’s 52. — Не уверен, но думаю, ему 52 года.
John: What about you? How old are you? — А тебе? Сколько тебе лет?
Mark: I’m 15. — Мне 15 лет.
John: Oh really? You and my brother are the same age. — О, правда? Ты и мой брат одинакового возраста. - What nationality is Alan? — Какой национальности Алан?
Alan: So, where are you from, Pete? — Итак, откуда ты, Пит?
Pete: Paris. — Париж.
Alan: Paris? Oh, are you French? — Париж? О, так ты француз?
Pete: No, I’m not French. Both my parents are Spanish but we live in Paris. How about you? You’re English, aren’t you? — Нет, я не француз. Мои родители испанцы, но мы живем в Париже. А ты? Ты же англичанин, не так ли?
Alan: No, not English, American. I’m from Los Angeles. — Нет, не англичанин, американец. Я из Лос-Анджелеса.
Pete: Los Angeles! Cool! Is it as pretty as they say it is? — Лос Анджелес! Круто! Он так хорош, как о нем говорят? - Which phone number is Tim’s? — Какой номер телефона у Тима?
Mary: What’s your number, Paul? — Какой твой номер телефона, Пол?
Paul: 3-4-5-3-4-7. — 3-4-5-3-4-7
Mary: But it can’t be! That’s Tim’s number. Do you live together? — Не может быть. Это же номер Тима. Вы живете вместе?
Paul: No, we don’t. What’s Tim’s number? — Нет. Какой у Тима номер?
Mary: 4-3-5-3-4-7. — 4-3-5-3-4-7
Paul: That’s not my number. The first two numbers are different. Mine is 3-4-5-3-4-7 not 4-3-5-3-4-7. — Это не мой номер. Первые две цифры разные. Мой 3-4-5-3-4-7, а не 4-3-5-3-4-7.
Ответы:
- How old is Mark? — А — Сколько лет Марку?
- What nationality is Alan? — С — Какой национальности Алан?
- Which phone number is Tim’s? — С — Какой номер телефона у Тима?